TALLIN.

som jag sa för någon dag sen så har jag varit på kryssning till tallin över helgen! och ska börja med att säga att det var sjukt kul :)

Fredag: jag och mamma gick till bussarna vid willys, där tommy redan var och i väntan på dom andra så kom vi på att jag inte hade något pass med mig. så det var bara att springa hem och hämta det, och sen springa tillbaka. och om jag säger att jag inte var svetting när jag kom tillbaka så ljuger jag! sen droppade folket in en efter en. och så kommer även annika utan pass så hon och peter fick rejsa hem och hämta det och vi fick underhålla busschaffören så han inte skulle åka. sen kom dom tillbaka och vi var redo att åka. när vi kom fram till frihamnen så satte vi oss och tog en öl. (när jag säger öl så var det inte jag, utan jag drack någonting annat) och väntade in dom andra som inte längre är bosatta i uppsala.
sen när alla 12 var samlade gick vi på båten och upptäckte att hytten som bland annat jag skulle sova i luktade både det ena och det andra, men det var ju bara att gilla läget och undvika att vara i hytten. (vilket vi inte alltid lyckades med) båten gick kl 6 och då satt vi bänkade vid buffén och min middag bestod av två överfyllada tallrikar med räkor, MUMS. sen blev det taxfree och lite dricka på rummen. vi begav oss sedan in till livemusiken där henrik och matilda fick upp folket på dansgolvet! senare begav vi oss till kareoken. och tro det eller ej men jag sjöng tre låtar, gimmi gimmi, oha hela natten och kom hem. (bildbevis kommer, dock gjorde jag det inte ensam) sen begav vi oss in till discot ett tag också och sen var nog den kvällen rättså slut.

Lördag: vi gick upp och åt frukost, fixade till oss och vid halv elva gick vi av båten och begav oss in mot stan. stannade först till i hangaren(?) med marknad, och jag fick mig en riktig tankeställere över vad fan det är för kläder dom säljer. går alla i (och pinsamt nog så glömde jag just bort om tallin ligger i estland eller lettland) det landet runt i sånna kläder :O? så det vart inget shoppat där för min del och efter att ha tagit en öl där så gick vi vidare in i stan. gick runt och kollade tills vi tillslut satte oss på en uteservering och återigen drack en öl och sen gick vi en liten stund till och satte oss sedan ner och åt. maten där var hur god som helst, däremot var servitören vi hade till vårt bord nog den konstigaste människan jag sett. han kom och bestämmde när vi skulle beställa, vad vi skulle dricka&äta, när vi hade ätit klart och när vi skulle betala. han hittade även på priserna lite som han ville. och han var otroligt hettsig i allt han gjorde och vart irriterad när man ville han någonting annat än vad han sa. haha.
när alla var mätta och belåtna begav vi oss tillbaka till hangaren för en sista titt och jag köpte en sjal då. och så testade vi peruker, och det måste vara det roligaste på resan, jag har nog aldrig skrattat så mycket någon gång, haha. sen gick vi tillbaka till båten och sov en stund och sen blev det taxfree, fika, mat och sen dricka på rummet. begav oss sedan upp till kareoken och satt där hela kvällen. den här kvällen bjöd vi dock inte på någon sång. sen slutade det med ett nattmål och sedan sängen.

Söndag: gick upp och packade lite, åt fukost och packade lite mera. gick i land vid tio och tog bussen hem igen. var hemma här igen vid kl tolv och sen dess har jag och mamma kollat på en halv film och sedan legat och sovit. och jag är fortfarande helt död och har nog en massa fler sovtimmar att ta igen!

bilder från resan kommer om ett tag. min syster som fotat allt, så det lär iallafall ta en vecka eller så. men ni kan få ett smakprov på perukerna ;) haha.
och det mäst populära samtals ämne denna resa var ollning. vart det var ollat någonstans och vem som gjort det bland annat,  haha.

btw, så behövde vi aldrig använda passen.

beskrivning: toni ser ut som en mann, och ska jag vara helt ärlig så tycker jag att jag passade i min, och matilda ser ut som tjejen i piff och puff :D


Kommentarer
Postat av: sss

SNART ÅKER VI <33

2008-08-04 @ 00:12:56
URL: http://slundgreen.se
Postat av: Matilda

Haha! Så jäkla bra bild, och så jäkla kul! Jag ser ju inte klok ut! :D

2008-08-07 @ 16:15:43
URL: http://ecentric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0